Noktahkan permasalahan anda dengan menemukan penyelesaiannya di sini.
Pihak kami akan sentiasa mengemaskini dalam menghimpunkan penyelesaian permasalahan ini dari masa ke semasa bagi membantu anda menyelesaikan permasalahan lazim yang dihadapi kerana didapati sesetengah permasalahan tersebut boleh dicapai dan diselesaikan tanpa bantuan Pihak Teknikal FINePROCUREMENTPLUS.
AM/UMUM
BANTUAN SECARA TALIAN UNTUK DIHUBUNGI
Berikut disenaraikan talian untuk dihubungi bagi mendapatkan bantuan berhubung pertanyaan dan permasalahan Perolehan UiTM dan Sistem Kewangan UiTM.
NO | PERMASALAHAN |
PEGAWAI TERLIBAT/ NO TEL/ EMEL |
1 |
|
Pn Nazirah binti Abd Hamid / 03-5544 3329 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Cik Che Nurul Asyiekin Aziate binti Che Aziz / 03-5544 3446 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Cik Nur Syazwani binti Mohamad Asparuddin / 03-5544 3341 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |
2 |
Permasalahan Umum Berkaitan Urusan Perolehan dan Bayaran Bagi UiTM Kampus/ Negeri |
Pejabat Bendahari UiTM Shah Alam atau Pejabat Bendahari UiTM Negeri di mana Urusan Perolehan dan Bayaran dilaksanakan atau Klik SINI untuk Semakan Bayaran pantas. |
3 |
Permasalahan Umum Bagi Urusan Pendaftaran Vendor Melalui FINeProcurementPLUS |
Cik Che Nurul Asyiekin Aziate binti Che Aziz / 03-5544 3446 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Cik Nur Syazwani binti Mohamad Asparuddin / 03-5544 3341 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |
4 |
Pertanyaan Berhubung Spesifikasi Item Bekalan dan Perkhidmatan |
Maklumat Pegawai boleh didapati di dalam Dokumen Contoh / di Iklan Tawaran |
5 |
Pertanyaan Berhubung Serahan Bekalan dan Perkhidmatan |
Maklumat Pegawai Penerima boleh didapati di dalam Pesanan Tempatan UiTM |
6 |
Isu Teknikal Berkaitan Sistem Kewangan UiTM melalui FINeProcurementPLUS |
Encik Ibrahim Fadzli bin Harun / 03-5521 1691 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Encik Ahmad Nuhairi bin Ahmad Faisal / 03-5521 1693 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Encik Mohd Rafidi bin Mohd Saman / 03-5544 3373 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Encik Muhammad Zulhilmi bin Mohd Hanafiah / 03-5521 1692 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..my |
7 |
Isu Teknikal Berkaitan Sistem Kewangan UiTM melalui Portal myfinancial.uitm.edu.my dan FAIS |
Encik Mohd Zaffur bin Azahar Nazri (C.A) (M) / 03-5544 3398 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Encik Mohammad Noor Azizi bin Yaakob / 03-5544 3398 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Encik Amin Safuan bin Mohammad (C.A) (M) / 03-5544 3314 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Encik Mohd Hamka bin Mohd Salleh / 03-5544 3414 / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |
8 |
Pertanyaan dan Permasalahan Berkaitan Semakan dan Kelulusan Berhubung Permohonan PKI |
DigiPost 03-8800 8008 ATAU Klik SINI Untuk Soalan Lazim ATAU Klik SINI Untuk Panduan dan Pembelajaran. |
9 |
Pertanyaan Berhubung Senarai Iklan Tawaran Perolehan UiTM (Sebut Harga Rasmi dan Tender UiTM) |
Boleh didapati di Kenyataan ATAU Klik Tender/UiTM Seluruh Malaysia atau Sebut Harga Rasmi/UiTM Shah Alam (Kerja dan Perkhidmatan) DAN Klik Tender atau Sebut Harga Rasmi (Bekalan dan Perkhidmatan) / UiTM Seluruh Malaysia ATAU Hubungi Pejabat Bendahari Kampus/Cawangan untuk Sebut Harga Rasmi (Kerja dan Perkhidmatan) atau Klik SINI (Klik pada Negeri berkaitan) |
SOALAN LAZIM
SOALAN 1 : Bagaimana saya ingin belajar untuk menggunakan Sistem FINePROCUREMENTPLUS UiTM?
Untuk panduan dan pembelajaran berhubung tatacara penggunaan sistem, sila klik SINI.
{/slider}
SOALAN 2 : Saya terlupa kata laluan dan log masuk ke dalam Sistem FINePROCUREMENTPLUS UiTM?
Langkah 2 : Klik pada tab LOG MASUK1 dan pilih Pembekal2
Langkah 3 : Klik Lupa Laluan
Langkah 4 : Masukkan Login ID (No KP)1 dan No Pendaftaran Syarikat2. Klik butang Hantar3. Sistem akan hantar kata laluan menerusi emel pengguna yang didaftarkan di dalam profail syarikat.
Langkah 4 : Semak emel. Log masuk melalui kata laluan yang diberi melalui emel tersebut. Tamat
{/slider}
SOALAN 3 : Saya menghadapi kesulitan dalam proses transaksi bayaran membeli PKI?
Sila pastikan konfigurasi Pop Up Blocker di komputer anda dibuat dahulu sebelum bayaran dilaksanakan.
Berikut disenaraikan tatacara bagaimana Konfigurasi tersebut dilaksanakan
(A) Melalui Browser Mozilla Firefox.
1. Pilih Settings >> Klik Privacy & Security
2. Untick Block Pop-up windows
(B) Melalui Browser Google Chrome.
1. Pilih Settings >> Klik Privacy & Security
2. Klik Site Settings
3. Klik “Pop-ups and redirects”
4. Klik to off the blocked
{/slider}
SOALAN 4 : Apakah tindakan yang perlu saya lakukan selepas mendapat Pesanan Tempatan UiTM di dalam Sistem FINePROCUREMENTPLUS UiTM?
Your Text...
{/slider}
SOALAN 5 : Sistem FINePROCUREMENTPLUS UiTM melalui skrin saya memaparkan 'Certificate Not Available' apabila ingin menghantar inbois
Berikut disenaraikan Punca Masalah dan Penyelesaian terhadap permasalahan ini.
BIL | PUNCA MASALAH | PENYELESAIAN |
1 | Pemilikan PKI telah pun tamat tempoh | Sila perbaharui PKI |
2 | Anda telah log masuk sistem sebagai pengguna yang tiada pemilikan PKI | Sila log masuk sebagai pengguna yang memiliki PKI |
Sila rujuk/klik SINI untuk panduan, bantuan dan pembelajaran secara maya.
SOALAN 6 : Bagaimana saya boleh membuat semakan bayaran?
Klik SINI untuk Semakan Bayaran. Atau klik poster di bawah untuk ke capaian Semakan Info Bayaran.